Mając na uwadze bezpieczeństwo środków zgromadzonych na rachunkach, Bank Spółdzielczy w Krzeszowicach przedstawia podstawowe informacje i zasady, o których należy pamiętać korzystając z bankowości internetowej.
Przed zalogowaniem do serwisu i wykonaniem transakcji:
- Sprawdź, czy adres strony serwisu transakcyjnego został wpisany prawidłowo: https://e.bs-krzeszowice.pl lub https://ecorp.bs-krzeszowice.pl
- Sprawdź, czy na pasku adresu strony została wyświetlona zamknięta kłódka, oznaczająca nawiązanie szyfrowanego połączenia z Bankiem (nowoczesne przeglądarki internetowe sygnalizują certyfikaty SSL rozszerzonej walidacji zmianą koloru paska adresu na zielony)
- Sprawdź, czy strona serwisu e-BS lub e-CorpoNet jest zabezpieczona właściwym certyfikatem, którego właścicielem jest Bank Spółdzielczy w Krzeszowicach
- Sprawdź, czy SMS z kodem dotyczy właściwego przelewu oraz czy numer rachunku odbiorcy i rodzaj operacji wyświetlanej w SMS i na stronie www jest zgodny z Twoją dyspozycją.
Zasady bezpiecznego dostępu i wykonywania transakcji:
- Połączenie z Internetem musi być bezpieczne (unikaj łączenia się z publicznej sieci Wi-Fi)
- Trzeba uważać na fałszywe certyfikaty bezpieczeństwa np. rozsyłane przy pomocy poczty elektronicznej
- Należy zawsze korzystać z aktualnych wersji systemu operacyjnego, oprogramowania antywirusowego i przeglądarki internetowej
- System pocztowy powinien być chroniony przed przychodzącym spamem. Wiadomości e-mail to jedna z najpopularniejszych dróg, jaką mogą do systemu pocztowego trafić wirusy i informacje, których celem jest wyłudzenie poufnych danych
- Nie należy logować się do systemu korzystając z odnośników otrzymanych pocztą elektroniczną lub znajdujących się na stronach nienależących do Banku
- Należy unikać logowania z komputerów, do których dostęp mają również inne osoby (np.: w kawiarenkach lub u znajomych)
- Zalecane jest ręczne wpisywanie danych do zlecenia przelewu np.: numerów rachunków, należy unikać wprowadzania numerów rachunków metodą kopiuj/wklej
- Nie należy instalować oprogramowania pochodzącego z nieznanych źródeł na komputerze na którym korzysta się z bankowości internetowej
- Należy zawsze kończyć pracę z systemem bankowości internetowej na komputerze korzystając z polecenia – WYLOGUJ
- W przypadku wątpliwości co do prawidłowego działania bankowości internetowej lub stwierdzenia utraty środków należy niezwłocznie skontaktować się z Bankiem
Pamiętaj, że bank nigdy nie prosi o:
- Instalacje certyfikatów na komputerach i telefonach komórkowych
- Podanie danych kart płatniczych i kredytowych (numer karty, kod PIN) oraz danych dotyczących Twojego telefonu (numer i model)
- Udział w testowaniu nowych funkcjonalności serwisu transakcyjnego
- Wykonanie przelewów testowych ani zwrot środków na rachunki innych Klientów
Dlaczego zabezpieczenia są takie ważne?
Poziom bezpieczeństwa komunikacji pomiędzy witryną internetową, a jej Klientem zależy od poziomu bezpieczeństwa każdego z elementów uczestniczących w tej komunikacji. Zabezpieczenia po stronie Banku spełniają wysokie standardy i są cyklicznie testowane i audytowane. Dlatego działania cyberprzestępców ukierunkowane są na zabezpieczenia po stronie Klienta.
Bezpieczeństwo korzystania z serwisu bankowości internetowej zależy również od jego użytkowników, w tym także świadomości z obszaru zabezpieczeń własnego komputera. Niezabezpieczony komputer jest narażony na ataki z użyciem złośliwego oprogramowania, a nawet całkowite przejęcie nad nimi kontroli. W takiej sytuacji cyberprzestępca, mając do dyspozycji wykradzione dane uwierzytelniające (login, hasło, SMS potwierdzający transakcję) będzie usiłował zrealizować utworzony przez siebie przelew.
W celu zachowania bezpieczeństwa środków zdeponowanych na rachunku bankowym staraj się odpowiednio zabezpieczyć komputer oraz stosuj podstawowe zasady bezpieczeństwa. Śledź na bieżąco informacje zamieszczone na stronie Banku dotyczące nowych zagrożeń w bankowości internetowej.
Aktualne ostrzeżenia, komunikaty i poradniki dla Klientów banków publikuje również Związek Banków Polskich na stronach internetowych: http://zbp.pl/dla-konsumentow.
Przypominamy, że bezpieczeństwo transakcji realizowanych w serwisach bankowości internetowej zależy również od Ciebie oraz od zabezpieczeń urządzeń, za pomocą których łączysz się z Bankiem. W przypadku wątpliwości dotyczących bezpieczeństwa transakcji poprzez system bankowości internetowej kontaktuj się z Bankiem (tel.: 12 62 77 300 lub 12 62 77 301)