Aktualnie jeżeli płacimy kartą na stronach internetowych z zabezpieczeniem 3D Secure, transakcję potwierdzamy jednorazowym kodem, który otrzymujemy na numer telefonu. Zmiany, które zostaną wprowadzone od nowego roku, będą polegały na tym, że aby potwierdzić transakcję, dodatkowo trzeba będzie także wpisać kod PIN. Dlatego każdy Klient Banku Spółdzielczego musi ustawić w portalu Kartosfera kod PIN, który będzie przypisany na stałe do karty.
Po zmianach przy internetowej transakcji trzeba będzie podać:
Do wprowadzenia zmian Bank jest zobowiązany przepisami prawa, które wprowadzają obowiązek stosowania silnego uwierzytelnienia podczas dokonywania płatności elektronicznych.
Te przepisy znajdują się w znowelizowanej ustawie o usługach płatniczych (wdrażającej wymogi Dyrektywy Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2015/2366 z dnia 25 listopada 2015 r. – tzw. dyrektywy PSD2) i w Rozporządzeniu Delegowanym Komisji (UE) 2018/389 z dnia 27 listopada 2017 r.
Jak ustawić kod PIN do transakcji internetowych:
Ustanowienie drugiego czynnika uwierzytelnienia 3D Secure, tj. kodu PIN należy dokonać w Kartosferze w zakładce „3DS”, zawierającej opcję ustanowienia kodu PIN do transakcji internetowych. Kod PIN będzie ustalany przez Klienta jednorazowo i skutkować będzie dla wszystkich posiadanych kart oraz wydanych w przyszłości.
Przypomnienie jak zalogować się na Kartosfera.pl
Uwaga!
Kod PIN, który ustanowiony jest do autoryzacji transakcji internetowych kartą
NIE JEST
Kodem PIN do transakcji poza Internetem
(np. :wypłat w bankomatach, autoryzacjach transakcji
w terminalach płatniczych itp)!!!