UWAGA na oszustów podszywających się pod numer infolinii Banku BPS - VOICE PHISHING czyli oszustwo z wykorzystaniem połączenia telefonicznego.
Scenariuszy ataku jest naprawdę wiele. Atakujący, podszywając się pod infolinię Banku, może podać się za pracownika banku i poprosić o dane do logowania do bankowości internetowej, o dane odnośnie karty, czy o zainstalowanie dodatkowej aplikacji.
Podanie danych wrażliwych lub zainstalowanie proponowanej przez nich aplikacji może prowadzić do utraty środków z rachunku.
Jak się bronić?
NIGDY nie podawaj przez telefon hasła do bankowości internetowej lub trzycyfrowego kodu CVV znajdującego się na karcie.
pod żadnym pozorem nie przekazuj telefonicznie kodów z SMS-ów autoryzacyjnych.
Poproś rozmówcę o podanie imienia i nazwiska, jeżeli sam ich nie podał. Jeżeli masz jakiekolwiek wątpliwości podczas rozmowy z osobą podającą się za konsultanta, rozłącz się i skontaktuj bezpośrednio z Bankiem.
Zachowaj ostrożność, jeżeli rozmówca wywiera na Tobie presję czasu. W pośpiechu dużo łatwiej podjąć nieprzemyślane decyzje.
Zachowaj zdrowy rozsądek. Chroń swoje dane.