Skip to main content

Nie daj się oszukać!

17-03-2021

UWAGA na oszustów podszywających się pod numer infolinii Banku BPS - VOICE PHISHING czyli oszustwo z wykorzystaniem połączenia telefonicznego.

Scenariuszy ataku jest naprawdę wiele. Atakujący, podszywając się pod infolinię Banku, może podać się za pracownika banku i poprosić o dane do logowania do bankowości internetowej, o dane odnośnie karty, czy o zainstalowanie dodatkowej aplikacji.

Podanie danych wrażliwych lub zainstalowanie proponowanej przez nich aplikacji może prowadzić do utraty środków z rachunku.

Jak się bronić?

NIGDY nie podawaj przez telefon hasła do bankowości internetowej lub trzycyfrowego kodu CVV znajdującego się na karcie.

pod żadnym pozorem nie przekazuj telefonicznie kodów z SMS-ów autoryzacyjnych.

Poproś rozmówcę o podanie imienia i nazwiska, jeżeli sam ich nie podał. Jeżeli masz jakiekolwiek wątpliwości podczas rozmowy z osobą podającą się za konsultanta, rozłącz się i skontaktuj bezpośrednio z Bankiem.

Zachowaj ostrożność, jeżeli rozmówca wywiera na Tobie presję czasu. W pośpiechu dużo łatwiej podjąć nieprzemyślane decyzje.

Zachowaj zdrowy rozsądek. Chroń swoje dane.

Znajdziesz nas też tutaj